مزایای درمان ارتودنسی

درمان ارتودنسی در نگاه اول به نظر می رسد که برای افزایش زیبایی در فرد باشد.ولی دارای مزایای غیرقابل شمارشی می باشد به خصوص اگر در زمان مناسب و زود هنگام انجام شود.

از جمله مزایای درمان ارتودنسی افزایش اعتماد به نفس بیشتر در افراد می باشد. به طوریکه بسیاری از افراد بدلیل ظاهر نا مناسب دندانها و فرم فک نمی توانند در جامعه و محل کار و تحصیل اعتماد به نفس کافی داشته باشند.

ازدیگر مزایای ارتودنسی کمک به رعایت بهداشت بهتر برای افراد می باشد به طوریکه وقتی دندانها در جای مناسب خود قرار می گیرند و روی هم قرار ندارند فرد بهتر می تواند ناحیه را تمیز نگه دارد و باعث کاهش پوسیدگی و التهاب لثه می شود.

برخی از مشکلات ارتودنسی می توانند در ادای برخی حروف مشکل ایجاد کنند که با کمک درمان ارتودنسی و گفتار درمانی می توان این مشکل را برطرف کرد.

وقتی دندانها در جای مناسب خود قرار می گیرند عمل جویدن بهتر انجام می شود. برخی از مشکلات استخوانی باعث می شوند که فک ها در ناحیه قدامی از هم باز باشند(open bite)،این بیماران معمولا در خوردن بخصوص عمل گاز گرفتن و پاره کردن غذا در ناحیه قدامی مشکل دارند که با درمان ارتودنسی و گاهی ارتودنسی همراه با جراحی این مشکل بهبود می یابد.